שי חינם מ-Elixir
מעניין אתכם לדעת איך לתכנן מחקר שוק ולהצליח?
עם 13 הטיפים שלנו תוכלו לתכנן מחקר שוק בלי לפספס
 לקריאה הקש כאן


Elixir- מחקר יעוץ והדרכה
בהנהלת ד"ר דורית בן-ברוך
פרנסיסקו דה גויה 7, ק. אתא
ת.ד. 470, קרית חיים, 26101
טל: 04-8706328
פקס: 04-8706327
  dorit@elixir.co.il               
 
 עקבו אחרינו
                                 
 
 
 

»מחקרי שוק ומחקרים חברתיים: הקוד האתי הבינלאומי של  ESOMAR /ICC

מחקר שוק מהווה אבן יסוד בשדה הכללי של מידע שיווקי. מחקר שוק קושר בין צרכן, לקוח וציבור לבין המשווק באמצעות מידע הנועד לזהות ולהגדיר הזדמנויות ובעיות שיווקיות, ליצור, ללטש ולהעריך פעילות שיווקית, לשפר את הבנת השיווק כתהליך והדרכים בהן פעילויות שיווק ספציפיות יכולות להתייעל.

 

מחקר שוק מגדיר את המידע הנועד להתמודד עם הנושאים הללו, מפתח את שיטת איסוף הנתונים, מפקח ומבצע את תהליך האיסוף, מנתח תוצאות ומדווח על הממצאים והמסקנות.

 

מחקר שוק כולל סקרים כמותיים, מחקר איכותני, מחקרי תקשורת ופרסום, מחקר עסקי ותעשייתי, מחקר בקרב קבוצות מיעוט וקבוצות אוכלוסייה מיוחדות וסקרי דעת קהל. מחקר שוק מכסה גם מחקר חברתי, כאשר כאן מיושמות גישות וטכניקות דומות לחקר נושאים שאינם נוגעים בשיווק הטובין והשירותים. מדעי החברה השימושיים תלויים בשיטות הללו של המחקר האמפירי ע"מ לפתח ולבחון את ההשערות הבסיסיות שלהם, וע"מ להבין, לנבא ולייצור קווים מנחים לפיתוח החברה לצרכים ממשלתיים, אקדמיים ואחרים.

 

מחקר שוק שונה מצורות אחרות של איסוף המידע בכך שזהותו של מספק המידע (המרואיין) אינה נחשפת. שיווק מאגרי המידע וכל פעולה אחרת שבה שמות וכתובות של מרואיינים מיועדים למכירה אישית, קידום, צבירת ההון או כל פעולה שאינה מחקרית אחרת אינם יכולים להיחשב כמחקר שוק, מכיוון שמחקר שוק מבוסס על שמירה מוחלטת של אנונימיות המרואיין. עוד...

 

 
חזור למעלה                       הוספה למועדפים                       מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים