שי חינם מ-Elixir
מעניין אתכם לדעת איך לתכנן מחקר שוק ולהצליח?
עם 13 הטיפים שלנו תוכלו לתכנן מחקר שוק בלי לפספס
 לקריאה הקש כאן


Elixir- מחקר יעוץ והדרכה
בהנהלת ד"ר דורית בן-ברוך
פרנסיסקו דה גויה 7, ק. אתא
ת.ד. 470, קרית חיים, 26101
טל: 04-8706328
פקס: 04-8706327
  dorit@elixir.co.il               
 
 עקבו אחרינו
                                 
 
 
»סקר שביעות רצון ואיתור צרכים- מועצה אזורית ערבה תיכונה (תקציר ממצאים מתוך עיתון "ערבות" גליון 21)
 
»דבר המערכת
סקר שביעות הרצון בקרב תושבי הערבה התיכונה התבצע ע"י מכון המחקר "אליקסיר" בשבוע הראשון של חודש פברואר השנה. מטרתו הייתה לקבל משוב על איכות השירות של משרדי המועצה השונים ולזהות את צורכי התושבים לצורך הכוונת אנשי המועצה בהערכות לשנים הבאות.
בסקר נדגמו 280 בתי אב המהווים כמחצית מבתי האב בערבה והוא מומן ברובו ע"י מפע"ם דרום, גוף מסייע של משרד הפנים. הסקר היה אנונימי ותוצאותיו התקבלו באחוזים ובציונים כלליים על-פי מושב, גיל ומין.
דורית בן-ברוך, מנהלת מכון "אליקסיר", הביעה התפעלות רבה מהשיעור הגבוה של שביעות הרצון ומאחוזי ההשתתפות הגבוהים בסקר. לדבריה: "91% ממשתתפי הסקר הביעו שביעות רצון גבוהה מהחיים בערבה, בעיקר מהיבטים הקשורים לאיכות החיים, נוף ושקט. נתון זה הוא יוצא דופן בעוצמתו בהשוואה לרשויות מקומיות אחרות שבהן שיעורי שביעות הרצון מהחיים ביישוב או באזור, נמוכים באופן משמעותי. למרות ניסיוננו הרב בליווי רשויות מקומיות רבות בתהליכים דומים, הופתענו משיעורי ההיענות המרשימים, שהם גבוהים בהרבה מהממוצע המקובל בסקרים כאלה. זה מוכיח מעל לכל ספק את מידת החשיבות שהעניקו התושבים לסקר, ואת מקומו החשוב בשיח הציבורי באזור. מהניסיון שלנו סקרי שביעות רצון ואיתור צרכים מסייעים בהגדרת תחומי הפעילות ועיצוב המדיניות של הרשות המקומית".
"המשובים שמילאתם סייעו למכון "אליקסיר" לבנות תמונה רב מימדית של המאפיינים הייחודיים של האזור וצרכי התושבים".

 

 
תודה אישית
תודה לכל משיבי הסקר. אני מוקירה אתכם על הסבלנות ואורך הרוח שגיליתם לנוכח אורכו הרב של השאלון, על הרצינות ועל שיתוף הפעולה וההבנה הרבה בחשיבותו של כלי מסוג זה הן לשיפור השירותים הקיימים והן להעלאת נושאים חדשים לסדר יומה של המועצה.
תודה על ההערות וההארות, אין ספק שיחד נצעד קדימה.
לפניכם תמצית הסקר שכנתב ע"י מנהלת מכון המחקר, דורית בן-ברוך. תוצאות הסקר הועברו לפעילי המועצה, למליאת המועצה ועובדיה ולנותני השירות. אנחנו לומדים ומטמיעים את נתוני הסקר ובכוונתנו לשפר את הדרוש תוך הכנת תוכניות עבודה מפורטות. זהו סקר ראשון ובכוונתנו לחזור ולבחון את עצמנו בעוד כשנה.
                                                                             
                                                                        שלכם,
לילך מורגן
ראש המועצה

 

 

באיזו מידה הינך שבע רצון מאיכות החיים בערבה?

 

 

נושאים חשובים לטיפול בשנים הקרובות

 

 

פרופיל המשיבים 
 
בסקר השתתפו 280 מרואיינים, המהווים מדגם אקראי ומייצג של כלל תושבי הערבה (בסקר זה נדגמו למעלה ממחצית מבתי האב בתחום שיפוטה של המועצה האזורית).
 
לפירוט מלא של פרופיל המשיבים לחץ כאן
 
שעת שיפור – מה בעצם בדק הסקר?
בסקר שבוצע נבדקה שביעות הרצון ממערך החינוך במועצה, מאירועי תרבות ופנאי למבוגרים ובני נוער, תקשורת ויחסי ציבור, פיתוח אזורי, שירותי רווחה, שירותי הועדה לבניין ערים, שירותי פינוי אשפה ואיכות סביבה ואף נשאלו שאלות ספציפיות לתושבים העוסקים בחקלאות.
לפירוט ממצאים מלא לחץ כאן
 
שירותי המועצה שזכו להערכה גבוהה (בסולם 1-5)
בסולם שבין "1" (כלל לא שבע רצון) ל- "5" (שביעות רצון מלאה), זכתה שביעות הרצון מהחיים בערבה בהערכה גבוהה ביותר (ממוצע של 4.49 מתוך 5 נקודות אפשריות).
 
 
חינוך
החינוך הוא הנושא שצוין כבעל החשיבות הגבוהה ביותר בעיני המשיבים וגם הנושא המרכזי שעל המועצה להתמקד בו בשנים הקרובות.
 
תרבות ופנאי
בנושא תרבות ופנאי הוערכו מס' פרמטרים כגון הצגות ומופעים, אירועים קהילתיים וחוגים.
 
פיתוח אזורי
בנושא פיתוח האזורי הוערכו פרמטרים כגון מדרכות וכבישים, תאורת גדר, תאורת רחובות, ביוב צנרת וביוב איגום.
 
מה רוצים התושבים?
אלה התחומים שהתושבים רוצים לראות בסדר העדיפויות של המועצה:
  1. חינוך (133 אזכורים)
  2.  פיתוח אזורי – כבישים, תשתיות, תאורה (73 אזכורים)
  3. תעסוקה ותעסוקה לא חקלאית (58 אזכורים)
  4. עובדים זרים (52 אזכורים)
  5. שירותי בריאות (48 אזכורים)
   
תחומי פעילות לשנים הבאות
אלה התחומים שלדעת התושבים אינם מטופלים כראוי על-ידי המועצה:
  1. פעילות לאוכלוסייה הבוגרת
  2. תשתיות (כבישים, תאורה, ביוב), כאשר בעידן דורגו נושאים אלה כנושאים המרכזיים שבהם צריכה להתמקד פעילות המועצה.
  3. הדברה
  4. פעילות לנוער (פארן)
  5. מודעות לשעות קבלת קהל בלשכת ראש המועצה
  6. טיפול בתלונות התושבים
 
מה כבר נעשה עם תוצאות הסקר?
מתנ"ס ערבה נותן מענה גם לקהילה הבוגרת. לאחרונה התגבשה קבוצת "יזמות חברתית קהילתית" בה חברים 12 מתנדבים תושבי הערבה בני 50+ בעלי מודעות, מוטיבציה ועניין בפעילות מעשירה ומגוונת.

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
חזור למעלה                       הוספה למועדפים                       מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים