שי חינם מ-Elixir
מעניין אתכם לדעת איך לתכנן מחקר שוק ולהצליח?
עם 13 הטיפים שלנו תוכלו לתכנן מחקר שוק בלי לפספס
 לקריאה הקש כאן


Elixir- מחקר יעוץ והדרכה
בהנהלת ד"ר דורית בן-ברוך
פרנסיסקו דה גויה 7, ק. אתא
ת.ד. 470, קרית חיים, 26101
טל: 04-8706328
פקס: 04-8706327
  dorit@elixir.co.il               
 
 עקבו אחרינו
                                 
 
 
 
סקרים אשר תופסים מקום מכובד בעולם המחקר והערכה בזמן האחרון נערכים באמצעות האינטרנט. מבקרי אתר האינטרנט מוזמנים להשתתף בסקר באמצעות באנר, חלון קופץ או קישור לאתר הסקר. אם האדם מסכים להשתתף בסקר, (כלומר הוא לוחץ על הכפתור "התחל בסקר") הוא מועבר למילוי הסקר עצמו. סקרי אינטרנט הינם המתודולוגיה האולטימטיבית לצורך הערכת נושאים עסקיים, כגון ש"ר לקוחות, ש"ר ממוצר או משירות קיימים או התכנות להצלחה של מוצרים או שירותים חדשים. כמו כן, מניסיון של חוקרי מכון המחקר "אליקסיר", סקרי אינטרנט מתאימים לתשאול בנושאים אישיים ו/או אינטימיים, כאשר יש סבירות גבוהה כי הנחקרים לא יסכימו לשוחח על כך עם המראיין בסקר טלפוני, כך לדוגמה הנושאים הקשורים בהטרדות מיניות, גניקולוגיה וכדומה.
ניתן להשתמש במתודולוגיה של סקר בחלון קופץ במחקרים בנושא שמטרתם הינה לעקוב אחרי אתרי אינטרנט. מחקרים מסוג זה נועדו לבחון את חוויות מבקרי אתרי האינטרנט השונים במהלך ביקורם באתרים אלה. הטכנולוגיה מקפיצה הזמנה להשתתפות בסקר בחלון קופץ, כאשר הגולש נכנס לאתר מסוים, ואז עוקבת אחרי התנהגותו תוך כדי הגלישה באתר, כגון עמודים אליהם הוא נכנס, משך זמן השהות באתר וכו'. בסופו של דבר, כאשר הגולש עוזב את האתר, מוצג בפניו שאלון. הגישה משלבת קבלת מידע התנהגותי יחד עם המידע המתקבל כתוצאה ממילוי השאלון ומספקת הבנה טובה יותר של חוויית הגולש באתר האינטרנט הספציפי.
סקרים אינטרנטיים משמשים בעיקר כדי לקבל את דעותיהם של לקוחות נוכחיים או מבקרי אתר מסוים. זוהי שיטה אפקטיבית ולא יקרה ע"מ לקבל תגובות ועמדות ממגוון רחב של משיבים.
 
יתרונות הסקרים האינטרנטיים:
o       סקרי אינטרנט הינם מהירים מאוד. שאלון הסקר המפורסם באתר פופולארי יכול לזכות במאות משובים תוך מספר שעות. מרבית האנשים שיענו להזמנה להשתתפות בסקר שהתקבלה באמצעות דוא"ל, ימלאו את הסקר ביום קבלת ההזמנה ו/ או בטווח של מספר ימים מכך.
o       בפועל, סקרי אינטרנט זוהי שיטה זולה יחסית לאיסוף הנתונים, כאשר קבלת מדגמים גדולים אינו עולה יותר מקבלת מדגמים קטנים. העלות הינה בעיקר על הקמת שאלון באינטרנט, כלומר הפלטפורמה לשאלון. לאחר סיום ההקמה העלויות נמוכות יחסית.
o       ניתן להראות תמונות, וידאו ולהשמיע צלילים/ מוזיקה במהלך ביצוע הסקר.
o       ניתן להשתמש בלוגיקה מסובכת של דילוגים על שאלות שלא רלוונטיות לכלל המשיבים, שינוי סדר אופציות תשובה בצורה אקראית או שימוש בתכונות נוספות שלא מתאפשרות במהלך ביצוע סקר של נייר ועיפרון. שימוש בתכונות אלה יכול להבטיח מידע אמין ומטויב.
o       מספר אנשים רב יותר יתנו תשובות כנות לשאלות בנושאים רגישים, כגון שימוש בסמים או חיי המין בעת רישום תשובותיהם במחשב ולא בעת שיחה עם אדם או רישים על הנייר.
o       בממוצע, אנשים נוטים לתת תשובות ארוכות יותר לשאלות פתוחות בסקרי אינטרנט בהשוואה לסקרים למילוי עצמי מסוגים אחרים. זה מאפשר לחוקרים לאחד את המידע הקיים על משיבי הסקר לתשובותיהם בפועל.
 
 חסרונות הסקרים האינטרנטיים:
o       הצורך בפנייה ממוקדת למשיבים פוטנציאליים העונים על הקריטריונים הספציפיים של הסקר במונחי מאפיינים סוציו-דמוגראפיים שלהם והתאמת גודל הדגימה.
o       אנשים יכולים לעזוב/ לצאת מהסקר בקלות באמצע המענה.
o       אם משתמשים בשיטת חלון קופץ באתר מסוים, לחוקרים כמעט ואין שליטה בבחירת המשיב. כל אחד מכל רחבי העולם יכול לענות. ניתן לפתור את הסוגיה הזו באמצעות שאלון הסינון בהתחלת הסקר.
 
תורגם מאנגלית מתוך אתר: http://www.macorr.com
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
חזור למעלה                       הוספה למועדפים                       מפת האתר
לייבסיטי - בניית אתרים